moaasvensson

Alla inlägg under januari 2011

Av Moa Svensson - 24 januari 2011 17:56

Hejsan :D


i söndags var jag med Myy hos Asken.

vi red i både hagen och i skogen, men det hände ju en del grejer.

i skogen: Ja vi red två, i högertrafig :D sen såg vi 4 rådjur som STIRRADE på oss.

sen så tappade Myy spöt, och då så skulle jag hoppa av och hämta det, sen när jag skulle upp så tog jag för mycket kraft och kasade till andra sidan. sen när jag nätan satt helt rätt började Asken gå och då håll jag i mej i Myy och vi båda flög av xD

aja, men vi landade inte hårt iaf, i massa granris :D

sen så hoppade jag upp igen, sen så när jag skulle stänga hagen när vi skulle in där. då gick det bra, sen när jag skulle upp igen så fick jag inte tillräckligt med sats så jag kom inte upp, så då när jag skulle ner från ryggen så tappade jag balansen och trillade med ryggen på en sten xD

och Myy trillade åxå av en gång till, Asken vockade i galoppen och Myy var typ in5te med så hon ramlade på RÖVEN x'D

hahahaha


sen red jag honom, och Asken testar mej och drar ner huvet hela jävla tiden precis som att han vill att jag ska ge upp eller åka av, men jag ger mejj aldrig!


Herå (:

Av Moa Svensson - 22 januari 2011 17:45

häjj.

nu har jag ny header, och den blev assnygg!

kolla http://prinsesc.blogg.se

Ida ZJ

haha

aa, men jag har varit off, men nu ska jag bara nämna lite i ridvägarna, för det är ju det jag har bloggen till :D

Tordag:

började i en ny grupp, var nästsist och fick Macho. gick bra

Fredag:

Red med Myy hos Asken, gixk åxå superbra!!!

Lördag:
var först, och fick PINNEN ;D

jobbade på nedsittning lite mera i traven och det gick jätte bra!

sen åkte jag till Margo, red i hagen och så, men han stak som vanligt i galoppen.

sen myste jag med min älskling och sen stack jag till Pappa där jag är nu,

jag har åxå köpt nytt skal till mobilen, slänger upp en bild på det :D  


Asken <3 

    

Miin elskling <3


  

Lila :D <3


Av Moa Svensson - 16 januari 2011 10:28

OMFG.

Häjjj

nu har jag varit lite off, har nt pallat blogga xD

aja, men i tisdags så red jag Racke, vi hade markarbete och det gick bra (:


jag kommer bara skriva några rader om varje grej.

aja, sen igår (lördag) så red jag Pinnen på lektionen på Janneberg och det gick super!

Pinnen is best!

aja sen åkte jag hem. åt och sen stack jag till min bebis ponnie.

aja, red i hagen och det gick åxå super, men han drog iväg 2 gånger i gallopen.

jag älskar dejj Margo <3


nu kommer det bilder fråjn igår.

+ att jag har fått en ny mobil :D

Xperia X10 mini pro <3


Margo är finast ♥ 

På din rygg så är jag som lyckligast. 

   

Pinnen (: <3

 

och så en bild på mej och min ridtröja xD


/ mOah (yy'

Av Moa Svensson - 10 januari 2011 19:34

Ja hej (:

jag lovade ju att jag skulle lägga ut före och efter på bloggen så jag gör det (:


FÖRE;

     kastanjebrunt.


EFTER:

svart/brunt.


JAG ÄLSKAR MIN NYA HÅRFÄG FETT MKE!

Av Moa Svensson - 9 januari 2011 12:45

Ja, idag så vaknade jag utav att mobilen ringde på alarm vid 07.15, och så tänkte jag att jag kunde ligga kvar i 5 minuter till.

mejn nej, det blev 1 timme istället så mamma väckte mejj när hon ringde och skulle säga att jag skulle gå ut.

men jag kom till Janneberg iaf.

huvudsaken

så jag och Myy mockade och idag tog det 50 minuter bara för jag var så seg xD

och sen åkte jag och mamma o köpte hårfärg så jag ska färga håret snart, idag då.

och det blir ungefär röd mörkbrunt :D

NAJS :D

men aja, hejdå :D


lägger upp en inlägg sen på FÖRE & EFTER (:

Av Moa Svensson - 9 januari 2011 12:30

Hej.

jag glömde blogg igår så jag skriver vad jag gjorde då idag istället.

Ja, jag började med att jag steg upp vid 07.15 och fixade mej tills mamma kom och hämtade mej och skulle köra mej till Janneberg.

mockade med Myy, vilket tog ungefär 40 minuter och sen så åt jag min frukost.

efter det så åkte Myy hem, och jag fick stanna kvar för mamma var seg på att komma, så jag orkade inte vänta så jag gick till shettisarna och Lo fick smaka lite banan av mejj som han gillade.

När mamma kom sen så åkte jag hem en stund och sen så messade Myy mej och frågade om jag ville hänka till Asken, o de ville jag. Så mamma körde mej dit och hon kollade åxå tsms med Myys mamma.

O ja, hur ska vi beskriva hur det gick, det gick super tills jag skulle gallopera och då sprang han iväg till Tina och så, han bockar ju åxå så han är svår, men det värsta var astt tyglen gick upp när han skenade till Tina så jag fick hålla i mej i hans stubbman som inte gick så lyckat, men jag höll mejj kvar ändå (:

HAPPYFACE!

sen åkte jag hem, hämtade mina reflexer och vid 1 skulle jag vara hos Margo och rida med Tess (:

vi red ut, Långasjörundan ochdet var skit kul, men dock drog Dunlock och Margo iväg ett ex antal gånger.

men det gick bra ändå, men BLÖT var jag & Margo sen xD


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Jag älskar min bebis mest i hela universum.

   

Du är det vackraste jag har

Av Moa Svensson - 5 januari 2011 17:43

H3J era abdulla grejer :)

idag så har jag varit med Myy, och vi har varit hos ASKEN!

nu ska jag berätta allt som hände där. och det är mke :)

ja mamma körde mej och Myy till Asken.

och så hoppade vi ut ur bilen när vi var framme såklart.

och då märkte jag att jag hade glömt hjälmen och västen xD

så då fick jag ryck...

icke bra när jag får de ;)

aja men jag sa iaf att jag fick ha Myys hjälm, men SÅKLART så var den hjälmen för liten så jag fick ha en JOFAHJÄLM som fanns i stallet xD

och ja, JOFAHJÄLMAR är inte det som värken jag eller Myy gillar, men det fick duga.

så vi tog in Asken och började rykta och fixa honom.

och så gick vi in i hagen och började rida, dock så finns det ingen pdk hos Asken så antingen får manida ut eller i hagen.

gick superbra tills Myy skulle gallopera för då så dampade han lite och ville gå ut ur hagen hela tiden xD

samma sak med mejj, gick super tills jag skulle gallopera xD

men aja, jag är nöjd med Asken idag iaf, sen så fixade vi Asken, tog på han täcket och en repgrimma och körde lite "trickträning".

det gick inte så bra för han ville inte göra det vi sa till honom. Men så körde vi lite yoga och det gick bra (:

vi körde lite yoga med Tina åxå oxh hon gillade det (;

aja, sen så fixade jag och Myy i stallet och GICK hem till mej (:

en STJÄRNA till Moa & Myy som gick hem till Moa ungefär 6 kilometer xD

aja. när vi kom hem började vi direkt med plättar som gick helt fail. för vi taffade halva smeten på golvet...

hehe, ligga och torka upp i 15 minuter kanske (:

sen så fortsätte vi, och plättarna blev AWESÖME!

och sen så kollade vi på tv:n och sen stack Myy hem ):

men jag måste berätta en sak till!!!!!!!!!

NÄR JAG OCH Myy VAR VID KÄRRINGAVIKEN SÅ KOLLADE VI PÅ ISEN OCH DÅ SÅG JAG 3 DJUR SOM SÅG UT SOM HÄSTAR, MEN DET VAR ÄLGAR! JAG HAR ALDRIG SÄÄLGAR SOM INTE VARIT PÅ DJURPARKER INNAN SÅ JAG BLEV LYCKLIG xD

DET VAR 1 MAMMA OCH 2 KALVAR (:

aja, nu ska jag kolla film och sms:a med någon =D


Adda min bdb: MoaSvensson

Adda min facebook: Moa Svensson


//Moa ;p

Av Moa Svensson - 4 januari 2011 21:56

Hej.

ja, bloggning är inte min grej men jag ska börja lite iaf.

ska nog mest skriva om vad jag gjort med hästarna, eftersom att det är det jag oftast håller på med :)

Jag har en medryttarponnie som heter Margo som jag rider på lördagar nu i vinter men sedan i vår, sommar & höst så rider jag honom 3 dagar i veckan.

han är en korsnings ponnie på Arabisktfullblod, Welsh Cob och Quaterhorse. han är 24 år men har hur mke krut som helst kvar.

han är fux med en bläs, och han även har han strumpor på bakbenen och vänster fram, och en vit kronrand på höger fram :)


 

Miin älskade och sötaste Margo ♥

  Fotograf: http://MyyHardarsson.bloggplatsen.se


Jag rider även Myys ponnie Rasken ibland :)

han är en 7 årig nordis/gottis som är brun utan teckningar.

han älskar verkligen att rida i skogen och ja, han är STARK!

och älskar att bocka :D


  Myy & Asken :)



Ja, jag har ridit på janneberg ett tag nu, i ungefär 6 ½ år :)

jag rider där på tisdagar och lördagar.

ja, och på janneberg finns mitt lilla hjärta.

Lo.

han är en shettis på 10 år snart 11 med stjärn.

han är lite högre än 110 cm tror jag.

jag red honom innan hos hans förra ägare, men dock hände det en grej så han flyttades till janneberg

och där står han idag och ägs av dem.

  Miin älskade bebis heast  

 

ja det va nog allt om mitt liv med hästarna :)

imorgion ska jag med MYY till Asken så då kommer det bilder och så :)

// Moa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Moa, en tjej på 12 år, 13 i sommar.
häst och hopp galen.
älskar en häst mer än sitt liv. Robban, fyfan vad jag älskar dej,

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards